Breakout (FXSB/FXBR/FXBRS)

Niks zo lekker als een gespierde, all-American motorfiets.

Geef je ogen de kost op de Breakout™. Zijn lijn is laag, gerekt en onmiskenbaar agressief. We maken hem af met een dragster stuurtje en versterken zijn custom look met 21-spaaks Turbine velgen. Het High Output Twin Cam 103B™motorblok zet een gigantisch koppeltapijt op het asfalt via de vette 240mm achterband. ABS is standaard. Geeft dat wegdek maar op z'n lazer. Beter wordt het niet.

 

Bekijk het , glimmende High Output Twin Cam 103B™ motorblok van de Breakout®, klaar om een eindeloos koppeltapijt naar die vette 240mm achterband te sturen. Zijn lijn is laag, gerekt en onmiskenbaar agressief. Daarom maken we hem af met een dragstuurtje. Deze tart de zwaartekracht en alles daar omheen.

 

AUTHENTIEKE STIJL

Kijk je goed naar de Softail dan zie je dat hij zoveel meer biedt dan zachtmoedige nostalgie. Je kijkt naar een ontwerp dat het vermogen heeft de tijd stil te laten staan. Eerlijk. Zonder opsmuk. Vergankelijkheid heeft geen grip op deze machine. En dat is niet zomaar. We hebben onze vele jaren op de weg, rijdend, sleutelend en pratend met andere motorrijders gebruikt om te ontdekken wat werkt. Vervolgens zijn we trouw gebleven aan die kennis en hebben we de grenzen van motordesign steeds verder opgerekt. Kijk naar de hoefijzervormige olietanke op onze Softail modellen. Dat is dezelfde olietank die je vindt op gerestaureerde dressers uit de jaren ‘50, of op een radicale Panhead chopper uit de ‘70s. En je vindt hem nu op toekomstige Harley-Davidson modellen die nu nog op de tekentafel liggen. Andere fabrikanten kopiëren graag stukjes en beetjes uit onze rijke geschiedenis. Op een Softail komt ieder boutje en moertje uit die lange, authentieke traditie. En is er dus een duidelijke reden waarom het er zo uitziet.

 

ICONISCH MOTORBLOK

Het luchtgekoelde 45° V-Twin motorblok dat het hart vormt van iedere Softail is een goed voorbeeld van wat een Harley-Davidson meer motor maakt dan ieder ander merk. Zijn strakke, eerlijke vorm past perfect in de buizen van het frame. Schroef het gas open en voel hoe het brute koppel je een dreun geeft. De wetenschap wat een rijder zoekt in een motorblok zit diep bij The Motor Company, en die kennis vind je in het bijzonder terug bij de Softail familie. We hebben het blok een balansas gegeven, zodat we het direct op het frame kunnen bevestigen. Dat houdt de styling van het centrale gedeelte strak. En als rijder voel je de stamp van de V-Twin. Maar dan zonder de vibraties die je vullingen uit je kiezen rammelen. De Softail familie krijgt een vermogensupgrade met het High Output Twin Cam 103B™ motorblok. Meer vermogen is altijd een Harley-Davidson traditie.

 

HANDLING

Als je nog nooit een Harley-Davidson Softail ervaren hebt, wordt het tijd om te ontdekken wat je gemist hebt. Het hooggewaardeerde Softail frame heeft er miljoenen kilometers op zitten en daar hebben wij optimaal gebruik van gemaakt. Het resultaat: een van de fijnste ervaringen die je op een motorfiets kunt hebben. Jarenlang zijn we bezig geweest het frame stijver te maken, de geometrie beter te balanceren en de remmen preciezer te maken. De waanzinnige velgen zijn verpakt in premium Dunlop rubber. Het lage zadel geeft vertrouwen en geeft je het gevoel onderdeel van de motor te zijn. Duik de open weg op, dan komt alles samen. De heldere en strakke respons. De waanzinnige looks. Zolang wij dit soort motoren blijven bouwen, gaat lol hebben nooit vervelen.

 

COMFORT

De authentieke look van een Softail komt uit de tijd dat niemand begreep hoe je een vering moest maken. De rigide hardtail frames van vroeger hadden een pure, eerlijke look, waar rijders ook nu nog van houden. Maar om erop te kunnen rijden moest je opa wel een hele dikke niergordel om doen. De Softail familie gebruikt moderne techniek om de niergordel naar het museum te verwijzen. We hebben al die moderne technieken wel verstopt waar ze horen: ver onder het oppervlak van een rauwe, authentiek gestylede bike. Wat jij overhoudt is de klassieke lijn van een vintage 'hardtail', met de horizontale achterschokbrekers onzichtbaar verstopt in zijn binnenste. Die unieke rigide look, die je alleen vindt op een Softail.